Ik vraag mij af of dat gebeurt is, de snelheid diegehaald is zit net op de rand.
De geluidbarrière is ook werkelijk een barriere, je zult mogelijk een schokgolf ondergaan en ook een als je weer subsonisch valt.
De klap/ schok kon voor het lichaam zelf wel eens heel naar wezen en een speciaal pak moet je lijf sowieso beschermen tegen de lage luchtdruk.

Toegevoegd na 13 uur:
Dit pak blijkt een astronauten-drukpak te zijn,welke je meer moet zien als een kamertje dan als een pak.
Invloeden van buitenaf worden dan ook maar zeer beperkt op de drager overgebracht.
Dat lijkt mij -als je met mach 1.24 valt- dan ook geen overbodige luxe!
Volgens mij veroorzaakt de supersonische knal een stevige beroering, die je niet op je lijf wil meemaken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niets. Alleen wordt de weerstand van de lucht groter omdat je voor de schokgolf uit gaat die de luchtmoleculen min of meer voorbereidt op je komst. Gezien het pak dat hij aan heeft lijkt het mij dat hij daar ook weinig van merkt.