Dat je een beter nacht en dag ritme krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt of je ploegentoeslag mee telt in de berekening van de hoogte van je WW uitkering, denk ik?

Die telt idd mee, er wordt een dagloon berekent.

Dagloon
Uitleg begrip
Het dagloon is gebaseerd op het gemiddelde loon dat u verdiende in het jaar voordat u werkloos werd.

Om uw dagloon te berekenen deelt u het loon dat u verdiende in het jaar voordat u werkloos werd door 261.

Onder loon worden ook alle vaste onderdelen gerekend, zoals vakantiegeld, een eindejaarsuitkering, een 13e maand en ploegentoeslag. Spaarloon, pensioenpremie en onkostenvergoeding tellen niet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste impalapie,

Het antwoord dat je van nelly hebt gekregen is inderdaad het juiste. Voor de berekening van de hoogte van je WW-uitkering kijkt het UWV naar het inkomen dat je een jaar voorafgaand aan je werkloosheid hebt verdiend. Hierin worden alle vaste looncomponenten waarover sociale verzekeringspremies zijn afgedragen meeberekend. Dit geldt dus ook voor jouw ploegentoeslag.

De duur van je uitkering wordt berekend op basis van je arbeidsverleden. Als je in de 5 jaar voor je 1e WW-dag minimaal 4 jaar hebt gewerkt dan kun je er vanuit gaan dat je voor elk gewerkt jaar 1 maand WW ontvangt. Deze regel geldt voor je arbeidsverleden tot 1998, dit is je feitelijk arbeidsverleden. Voor de jaren tussen je 18e verjaardag tot en met 1997 telt elk jaar mee, dit is je fictieve arbeidsverleden. De maximale duur die toegekend kan worden is 38 maanden.

Actuele informatie over de berekening van een WW-uitkering vind je hier:http://tinyurl.com/35gv3ye

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare