Hoe maak je een minecraft server die niet lagt

Ik wil een server zonder lagg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Een Minecraft server maken zonder lagg ligt puur aan je zelf.

Als je hem host op je computer dan moet je kijken of dat de computer hiervoor geschikt is. Heeft hij genoeg RAM, draait alles soepel en heb je geen programma's openstaan die erop kunnen laggen.

Ook de snelheid van je internet is belangrijk, hoe hoger je snelheid hoe meer spelers erop kunnen zonder lagg.

Het helpt in Minecraft om niet over de hele ''map'' te zitten en gewoon dicht bij elkaar blijven.

Hier beneden zie je mijn snelheid, bij mij zal het niet snel laggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is zoeken naar een host. Het is een bedrijf dat Minecraft Servers host 24/7, je moet er alleen wel voor betalen. Voxelhost is er eentje. Op YouTube staan er trouwens nog tutorials, hoe je het nog meer kunt aan pakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een server wil je ook een hoge uploadsnelheid hebben, 5 MegaBit/seconde is niet veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar mocht je het alleen voor vrienden gebruiken is het leuk voor gewoon zo? Toch :) Normaal heb ik nooit lagg op de server die ik vroeger draai, 5 upload is nog redelijk veel als je in de pakketten kijkt bij providers.
Je moet je server nooit met hamachi maken dat lagt. Je moet je server portforwarden.