Groeien mijn voortanden onder weer op zijn plaats?

Ik heb nu sinds 3 weken een vaste (slotjes)beugel in mijn onderkaak en merk dat hij flink aan het werken is, zo staan mijn twee voortanden los en mijn snijtanden komen ook steeds meer de goede richting op.
Maar gisteren merkte ik ineens dat mijn twee voortanden onder niet goed meer aansluiten op mijn bovenkaak. m.a.w. ik heb nu met twee tanden een onderbeet, terwijl de andere nog gewoon goed aansluiten.
Wel is het zo dat deze twee voortanden in mijn onderkaak los van de andere tanden staan: die ernaast staan, zijn aangezien ik teveel tanden had, getrokken.
Kan iemand mij vertellen of dit vaker voorkomt bij een beugelbehandeling?

Ik ben mij bewust dat ik, om zekerheid te krijgen, beter kan informeren bij de orthodontist. Maar aangezien ik over enkele weken toch een afspraak heb staan zadel ik de samenleving liever niet op met onnodige kosten, en laat ik de tijd van de orthodontist liever vrij voor mensen die het echt nodig hebben. Dus stel ik liever mijn vraag eerst hier voordat ik de orthodontist ga bellen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Je tanden komen na de beugel behandeling allemaal netjes op een rij te staan, zoiets had ik eerst ook en alles kwam vanzelf goed.