Na jarenlang ongestoord genieten van Tiscali 6Mb, is die overgenomen door Telfort.
Dat ging tot voor kort ook wel prima.
Nu is ineens mijn snelheid ingezakt, naar soms slechts 125 KB/s in plaats van de reguliere 650-700 KB/s.
Er is in de configarie mijn PC, modem of wat dan ook niets veranderd!
Wel merk ik dat ik soms ineens weer wel 700 KB/s heb, vreemd?
Ook is het zo als ik de telefoonlijn uit de modem haal, en er dan weer teruginzet, veelal de snelheid weer toeneemt.
Vele telefoontjes met Telfort hebben geen oplossing gebracht. Zij meten bij een ISRA meting 700 KB/s, dus moet het aan mij liggen. Ja hoor, die 700 KB/s heb ik dus nu af en toe ook boven op mijn PC.
Dus denk ik dat het signaal van Telfort fluctueert …..?
Dit is het antwoord van Telfort, ik vraag me. Is dit mogelijk of is het een broodje aap?
Te lange telefoonbekabeling tussen het ISRA punt en het modem zorgt op een gegeven moment voor een ruis op uw telefoonlijn waardoor uw signaal steeds langzamer wordt (zie het als een emmer die langzaam volloopt, hoe meer water erin zit hoe minder ruimte er voor lucht is, waarbij de lucht synoniem is voor het ADSL signaal in uw lijn en de ruis het water vertegenwoordigd). Deze ruis, die van nature in elke telefoonlijn aanwezig is, kan alleen worden afgevoerd indien de bekabeling binnenshuis zo kort mogelijk is. Indien dit niet het geval is zal na verloop van tijd uw verbinding langzamer worden en valt deze zo nu en dan zelfs weg en zal uiteindelijk volledig uitvallen. Deze situatie kan zo langzaam verergeren dat u maanden of zelfs jaren zonder merkbare problemen kan internetten. Een stabiele en snelle ADSL verbinding zal dus alleen mogelijk zijn indien u het modem aansluit zoals dat door ons is uitgelegd in de handleiding en in de vorige mail.