speedtouch 780

  • jan-willem

    Beste mensen,

    Ik ben overgeggaan op Internet + bellen met een speedtouch 780 wl.

    Een dijk van een router / modem ware het niet dat kpn de boel afgrendeld.

    Ik was niet od de hoogte van de beperkende firmware en het feit dat ikzelf de firewall niet uit kan schakelen evenmin als dat ik port forwarding kan toepassen op de gebruikelijke manier en het interne ip adres van het modem nog de dhcp server kan beinvloeden.

    Had ik dat allemaal aan zien komen dan was ik hier nooit aan begonnen. Planet = KPn is stug en weigerachtig om mij hiermee te helpen, kent iemand een methode om deze beperkende firmware te omzeilen of om een ander speedtouch in orginele setup in te stellen op kpn ip+ bellen.

    groet

    jan-willem

  • David de Graaf

    Dit is gewoon de standaardwerkwijze van kpn, met digitenne zijn ze op een vergelijkbare wijze in de weer.

    De mogelijkheid om bv bittorrents met een beetje snelheid te downloaden word op deze manier geblokkeerd.

    Je zult dus de firmware van jouw modem ergens moeten ophalen en in de router laden. Als je dat lukt dan ben je gelijk van de beperkingen af. Ik heb geen ervaring met speedtouch dus een pasklaar antwoord kan je niet van mij verwachten. Is er op de website van de fabrikant niets te vinden?

  • Q. E.

    Helaas gaat het veranderen van de firmware niet 1,2,3.

    Maar het is wel mogelijk om een poortforwarding te doen en om de dhcp uit te schakelen. Goed het gaat niet zo gemakkelijk als menig ander merk router maar in het kort moet je eerst een “service” aanmaken en vervolgens kan je de service verbinden aan een mac adres en of aan een pc naam. De DHCP is wel in te stellen uit mijn hoofd hoe durf ik je 1,2,3 niet te zeggen van mijn kant. Ik ben in bezit van het “mooie” siemens exemplaar van de expirea routers.

  • rommel

    speedtouch is rommel ga naar een beetje goeien pc zaak vraag er over na speedtouch

    ze lachenje haast uit ik heb stuk off 5 van die dingen hier in de kast staan nr6 heb net binne gekregen van kpn rede geen idee ik werk zelf nu met http://www.draytek.nl/ werk donders goed ken als aan of uit zetten en het mooien er van het werk ook niet dat ken men niet van speedtouch zeggen

  • zackary

    leer eerst eens NL voor je iets zeggen wil sukkel.

  • erikj

    wie weet hoe ik poort 5100 kan openen voor mijn slingbox

  • Louis

    Technisch gezien heb ik er geen verstand van maar ik weet wel dat je de firmware kan downloaden en in je modem kan zetten. Indien de orginele firmware erin zit moet het weer mogelijk zijn alles te gebruiken. Pas echter op voor elk netwerk wordt andere firmware gebruikt. Via de volgende link kun je dat zelf uitzoeken:

    http://www.speedtouch.nl/software.html

    Succes.

    Louis

  • dirkplas

    Wat een monster, menu dat een totaal rampenfonds is, moet je weer boven klikken voor conf, voor een huidig menu

    Niets is eenvoudig te vinden

    Uren bezig geweest om een eenvouduje port forwarding in te stellen lukt dus niet, ook niet met het belachelijke ports menu)

    dat je ook weer door zoeken op het internet kan vinden

    met de CD alles opnieuw geinstalleerd helaas ook een router - user en paswoord opgegeven

    kon er niet meer in (wel opgelet op caps lock natuurlijk)

    nog een keer gedaan , weer niet

    Uit het raam gooien dat ding en zo ver mogelijk

    even een andere router geprobeerd , in een minuut alles !!

  • gerben

    ik weet alleen dat je met http://10.0.0.138/ in de speedtouch kan komen

    ik heb dat gebruikt om upnp enzo aan te zetten

    ik ben er helaas verder geen expert in … hoop dat dit genoeg informatie is =]

    ( ben namelijk op moment ook zelf bezig met de speedtouch omdat die heel vaak uitvalt waarschijnlijk is overbelasting/oververhitting de oorzaak )

    met vriendelijke groet Gerben

  • Elyza

    Hey, sbulte must be your middle name. Great post!