Hallo

Ik heb voorheen planet adsl gehad met een multipc modem waarover ik prima tevreden was. Dit abonnemet heb ik later uitgebreid met een draadloos modem van USrobotics. Nu had ik ook internet op mijn laptop. Geweldig alles werkte.

Met de software van USrobotics kon ik ook prima de instellingen van de modem overnemen en alles werkte prima. Alleen het abonnement was te duur.

Nu ben ik overgestapt naar speedlink en heb ik nog steeds dezelfde router. Dit geeft geen problemen met de vaste verbinding maar wel met de draadloze verbinding. Het enige waar ik denk dat het aan kan liggen is dat de verbinding van speedlink een bridged verbinding is. (geen idee hoe dat werkt). Op het modem is het lampje van internet ook niet aan terwijl ik wel kan surfen.

Op de laptop heb ik zo nu en dat verbinding met het internet, maar telkens valt de verbinding weg. voorheen nooit geen probleem. In de taskbalk geven de verbindingsicoontjes ook aan dat er geen verbinding is. Raar ik kan nu en dan wel op internet.

Bij de configuratie van het modem kreeg ik een melding dat er geen PPPeO client geinstalleerd was op mijn PC. Wat is dit ?

Wie herkent dit probleem en kan mij helpen.