Orange ADSL misleidend

• Joost

Waar te beginnen…

Ik heb een tijd geleden een ADSL abbonement afgesloten bij Orange (toen nog wanadoo). Hierbij kreeg ik de livebox, die ik al een keer heb laten omwisselen omdat 'ie het niet goed deed en een paar keer per dag moest restarten…hier waren natuurlijk heel wat telefoontjes voor nodig.

Onlangs werd ik opgebeld of ik mijn KPN telefoonabbonement wilde omzetten naar Orange. Als ik dan anti-spam hierbij zou nemen zou ik er geen kosten aanhebben behalve de antispam van 9,95 per jaar. In eerste instantie dacht ik dat het handig was, dus had ik dat toegezegd. Later bleek dat mijn korting voor digitale tv van KPN zou vervallen als ik mijn telefoonabbonement zou annuleren. Dus heb ik Orange gebeld om alsnog de omzetting te annuleren. Dit was geen probleem….dacht ik. Bleek dat de antispam gewoon wordt afgeschreven van mijn rekening, dus ik bellen natuurlijk. Ja meneer, dat zijn twee aparte diensten dus moeten ook apart worden geannuleerd. Nu kan dat dus niet meer en zit ik er een jaar aanvast!! (lijkt me logisch dat als ik de boel annuleer daarmee ook de antispam niet meer wil)

Een ander punt waarmee ik heel ontevreden ben, is hoe Orange op talloze manieren ervoor zorgt dat je omgerekend veel meer per maand betaalt dan wordt beweert. Ik betaal nu per maand namelijk voor de “geweldige” livebox, die als je je abbonement opezegd (wat natuurlijk maar 1 maand van te voren kan of anders zit je er weer 1 jaar aanvast), moet opsturen naar Orange waarvoor ze 12,50 in rekening brengen voor portokosten!

Ik heb nu al zo vaak gedonder gehad met Orange…ik raad Orange sterk af! De snelheid kunnen ze ook niet waarmaken…tenzij je aansluiting het dichtsbij de transformator zit, dus hoe verder er vanaf, hoe meer verlies!

• karel

Hier nog meer kommer en kwel over Orange. http://orange.gebruikers.eu

• smit

Maneer,

er zijn zo velen gratis spam filters te verkrijgen (op internet). Ik vind het heel sneu voor u. Orange komt bij mij ook niet in.

• dinie

ik heb een vraag aan jullie,mijn schoonzusje is opgenogen in een verpleeginrichting, en thuis heeft zij internet en telefoon van orange,er is geen kijk op wanneer zij weer naar huis mag,is het nou mogelijk dat het ene word stilgelegt en op de andere plaats word geinstalleerd,en uiteraard tegen niet te veel kosten,want die hebben ze zo al genoeg.groeten dinie

• dinie

oef deze hoord hier niet neem mij niet kwalijk