betrouwbare provider gezocht

  • Norbert

    Ik woon zelf in het buitenland en moet voor iemand in Nederland een ADSL provider zoeken.

    Ik heb hier de reacties over de verschillende providers eens doorgelezen en het valt me op dat er niet veel positieve reacties zijn. Hetnet, Tele 2, Tiscali, Kpn, Orange etc, ze hebben allemaal kleine tot grote problemen.

    Na het lezen van de commentaren over internet telefonie heb ik maar besloten om dit voorlopig nog even in de kast te zetten.

    Wat zoek ik ?

    Ik zoek het meest simpele ADSL contract, snelheid totaal niet van belang, maar het moet wel betrouwbaar zijn. Het wordt namelijk geïnstalleerd bij mijn moeder van bijna 80 jaar oud en die snapt er werkelijk helemaal niets van. Ze heeft nu nog een inbelverbinding, dat kan ze nog net bevatten, maar als er teveel problemen ontstaan dan houdt het gewoon op.

    Aangezien ik enkele duizenden kilometers verderop zit kan ik dan niet even langskomen om de boel te repareren en ik weet hoe ze is, als er teveel problemen zijn gebruikt ze het nooit meer.

    Kortom, welke provider en welk abonnement kan ik bij mijn moeder laten installeren, met een goede helpdesk en geen gezeur over verborgen items in het contract ? Ze moet ook onbeperkt online kunnen, zodat we via Skype, VOIPBUSTER etc gewoon kunnen bellen op ieder willekeurig moment van de dag.

    Ik heb ook die ADSL vergelijk test gedaan, krijg ik 20 verschillende opties, maar na het lezen van de commentaren alhier moet ik zeggen dat ze eigenlijk allemaal afvielen.

  • karel

    Moet het perse een ADSL aanbieder zijn?

    Bij Tele2 worden de modems niet uitgeleverd.

    Bij HetNet, KPN en Planet zijn er problemen met Internet Plus Bellen.

    Orange Family is niet overal verkrijgbaar.

    Heb je al aan kabel providers gedacht?

    Bijna alle grote aanbieders van ADSL en Kabel kun je via deze link vinden http://gebruikers.eu

  • willem van heusden

    Dag Norbert,

    normaal gesproken reageer ik nooit op dit soort vragen, maar ik ben nu lichtelijk woest door de problemen die jij niet wilt hebben en ik ook niet - vergelijkbare situatie: geen moeder maar klanten en de afstand wat minder, maar toch 500 km tot de dichtsbijzijnde.

    Ik heb een ervaring van 20 jaar: kabelboeren hebben het nog nooit goed gedaan sinds internet drukker werd - lees 1995

    (A)DSL providers zijn veel betrouwbaarder, maar als je ook nog een ‘vast’ IP-adres wilt voor ondersteuning komt bij een klant van mij een heel goede uit de bus: XS4all.

    Uit je verhaal neem ik aan dat je de boel wel kunt installeren en onderhouden, de meeste problemen bij providers gaan daarover, maar als het eenmaal goed geinstalleerd is is opvallend dat XS4all de minste (bij mijn klantjes geen) problemen geeft. OK het kost je per maand misschien een euro of 5 meer, maar dat lijkt het dan ook wel waard.

    Ikzelf denk er dus over om over te stappen om deze reden - bij mij is tot op zekere hoogte geld geen bezwaar.

    Misschien heb je wat aan deze info, zoja wil ik dat graag weten uit eigenbelang.

    groeten van Willem

  • Valjean

    Not bad at all fellas and glalas. Thanks.