Ik woon zelf in het buitenland en moet voor iemand in Nederland een ADSL provider zoeken.
Ik heb hier de reacties over de verschillende providers eens doorgelezen en het valt me op dat er niet veel positieve reacties zijn. Hetnet, Tele 2, Tiscali, Kpn, Orange etc, ze hebben allemaal kleine tot grote problemen.
Na het lezen van de commentaren over internet telefonie heb ik maar besloten om dit voorlopig nog even in de kast te zetten.
Wat zoek ik ?
Ik zoek het meest simpele ADSL contract, snelheid totaal niet van belang, maar het moet wel betrouwbaar zijn. Het wordt namelijk geïnstalleerd bij mijn moeder van bijna 80 jaar oud en die snapt er werkelijk helemaal niets van. Ze heeft nu nog een inbelverbinding, dat kan ze nog net bevatten, maar als er teveel problemen ontstaan dan houdt het gewoon op.
Aangezien ik enkele duizenden kilometers verderop zit kan ik dan niet even langskomen om de boel te repareren en ik weet hoe ze is, als er teveel problemen zijn gebruikt ze het nooit meer.
Kortom, welke provider en welk abonnement kan ik bij mijn moeder laten installeren, met een goede helpdesk en geen gezeur over verborgen items in het contract ? Ze moet ook onbeperkt online kunnen, zodat we via Skype, VOIPBUSTER etc gewoon kunnen bellen op ieder willekeurig moment van de dag.
Ik heb ook die ADSL vergelijk test gedaan, krijg ik 20 verschillende opties, maar na het lezen van de commentaren alhier moet ik zeggen dat ze eigenlijk allemaal afvielen.