ISDN//ADSL

• Jeroen J

Hallo,

ik woon sinds kort in een studentenhuis in utrecht (totaal 4 studenten), we hebben hier ISDN, alle 4 eigen nummers, dit ivm makkelijk uitrekenen wie wat gebeld heeft.

daarbij hebben we ook nog ADSL basic van KPN/XS4all.

maar dit geintje kost:

ISDN KPN: 38,50 p/mnd

ADSL basic: 39,95 p/mnd (6000 down.)

80 euro/4 = 20 euro p.p/mnd!!!!

dit lijkt me echter veel teveel, ik heb namelijk abo's gezien met meer downloadsnelheid voor minder geld!

kan ik gewoon een ander ADSL abo afsluiten en blijft het ISDN dan gewoon? mijn huisgenoten willen absoluut hun eigen lijn houden….

en hoe zit dat met modems/ethernetmodem?? wordt het ADSL gewoon via dezelfde kabel gedaan, met het verschil dat een andere provider dit doet?

we hebben nu vanaf het modem 1 kabel naar een router, vanaf daar splits het zich naar 4 pc's. het is denk ik onzin om nu allemaal over te stappen op wireless, toch?

ik hoop dat iemand mij kan helpen of iets dergelijks zelf heeft moeten uitvogelen, die mij dat kan vertellen.

alvast bedankt!!

groeten,

jeroen

• wanabo

Helaas heb ik geen antwoord voor je! Maar denk wel de plaats te weten waar je een antwoord kunt krijgen en dat is op http://orange.gebruikers.eu Een hoop deskundigen daar.