tweakdsl

• avdijk

Ik wou graag mijn tweakdsl ervaring met jullie delen:

- Mei 2005: Aangemeld voor TweakDSL ADSL2+ inclusief telefonie en via BBNet.

- 9 September: Abonnement gaat in. Pakje met modem van TweakDSL ontvangen.

- Er blijkt geen splitter in het pakket te zitten. Met TweakDSl gebelt, men stuurt een splitter na.

- 11 September: Splitter ontvangen en modem geïnstalleerd. Internetten via modem lukt niet. Contact opgenomen met TweakDSL helpdesk.

- Na 14 dagen wat heen en weer bellen en testen is de conclusie dat de modem het niet doet.

- Eind September ontvang ik de nieuwe modem die in een keer werkt. De defecte modem naar TweakDSL terug gestuurd.

- Na ettelijke keren mailen en bellen krijg ik eind april 2006 het verzoek gegevens over mijn KPN telefonie, die ik ook al op mijn aanmelding formulier had ingevuld te verstrekken. Maar TweakDSL belooft nu echt hun best te gaan doen.

- 9 Mei: Er maar weer eens gemaild over de telefonie. Hierover had men mij gemaild. Deze mail heb ik echter nooit ontvangen. Maar ik heb een tijdelijk nummer gekregen welke ik kan gebruiken. Echter bij het bellen zit er een echo op de lijn. Dit is verholpen met een firmware update.

- 28 Juni: In de TweakDSL informatie die ik gekregen had stond dat er bij telefonie met nummer portering eerst 2 weken m.b.v. een tijdelijk nummer gebelt/test zou worden en dat daarna het KPN nummer geporteerd zou worden. Dit was echter nog steeds niet gebeurt dus er maar een keer achteraan gemaild.

- 28 Juni: Bij mijn maandelijkse rekening zitten ineens administratie kosten van ?2,10. Bij automatische incasso hoeft deze voortaan niet meer betaald te worden.

- Midden Juli: Mijn KPN nummer is geporteerd.

- 20 juli kom ik terug van vakantie en kan niet bellen. Alleen gebelt worden. Dit probleem is de 21ste verholpen.

- 19 Oktober: Er zit een irritante tik in mijn telefonie en de modem gaat af en toe 5-6 keer achterelkaar onderuit (en dus ook telefonie). Dit probleem aan TweakDSL voorgelegd.

- 1e reactie TweakDSL: firmware update. Gedaan. Geen effect.

- 2e reactie TweakDSL: Uw kabel van het ISRA punt naar uw modem zijn waarschijnlijk te lang. Na dit ontkent te hebben gaat de storing naar de 2e lijns support

- 24 Oktober: Gevraag wat de stand van zaken was. Reactie: u krijgt zo spoedig mogelijk bericht.

- 27 Oktober: Na wat testen is de carrier tot de conclusie gekomen dat het ligt aan het klantdomein. Of ik zou willen testen met andere telefoons.

- 29 Oktober: De uitslag van de telefoon tests (maakt niks uit) naar TweakDSL gemaild.

- 30 Oktober: De KPN opdracht gegeven mijn telefonie terug te nemen. 13 november wordt dit gedaan.

- 6 November: Maar weer eens gemaild hoe het met de storing staat.

- 9 November: TweakDSL adviseert de modem een factory reset te geven en daarna opnieuw in te stellen en te updaten naar de laatste firmware. Dit gedaan. Geen effect. Dit de 10de naar TweakDSL gemailt. TweakDSL vraagt voor de 3e keer binnen deze storing wat voor modem en firmware ik gebruik.

- 13 November: TweakDSL vraagt hoe lang de kabel van ISRA naar modem is.

- 13 November: Weer bellen via KPN. KPN monteur had echter ook ADSL losgetrokken. Via TweakDSL 14 november weer aangesloten.

- 16 November: BBnet heeft de lijn onderzocht en kon geen problemen vinden. Het enige dat de monteur opviel was een zwakke SNR. Hun voorstel was bekabeling vervangen of downgraden.

- 16 November: TweakDSL gevraagd of de zwakke SNR iets met de modem te maken zou kunnen hebben : NEE

- 21 november: Getest met nieuwe, andere kabeltjes. Geen verbetering of verandering. Zelfs als ik een kabel van meer dan 2 meter tussen ISRA en Modem hang blijft het probleem gelijk.

- 23 November vraagt TweakDSL of ik dan wil downgraden? Nee dus.

- 24 November vraagt TweakDSL of ik de oude modem die ik nog zou hebben liggen, zou willen flashen naar ADSL2+ en hiermee testen. Terug gemaild dat deze reeds september 2005 retour was gestuurd.

- 28 November: Op de rekening voor december staat nog Toeslag non linesharing. Terwijl dit sinds 13 november reeds niet meer het geval is

- 14 December: ?s Avonds doet de modem helemaal niks meer. Alleen het power lampje brand nog. Geen ADSL of Ethernet. Nog getest rechtstreeks op PC, maar niks.

- 15 December: ?s Ochtends met TweakDSL gebelt. De 2e lijns gaat bekijken of het garantie is of niet.

- 15 December: Begin van de middag maar weer gebelt. Er was reeds een mailtje gestuurd. Maar in het mailtje zou staan dat het niet onder de garantie valt omdat deze reeds verlopen is.

- 16 December: TweakDSL abonnement opgezegd.

Greetz,

Anne van Dijk

Tweakdsl klant nummer: CB0508918

• adsl gebruiker

Ik hoop voor je dat dit het einde is van je lijdensweg op de digitale snelweg!

Lees ervaringen van anderen op http://gebruikers.eu zodat je weloverwogen een keus voor een nieuwe provider kan maken.