Al enige tijd hebben wij een internet + bellen abonnement bij Tiscali. Ondanks het feit dat de verbinding af en toe wegvalt, was er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht. Totdat we één van beide telefoonnummers over deden naar de KPN…….
Eerst beweerde men bij Tiscali dat we geen nummers mee konden nemen, natuurlijk absolute onzin. De telecomwet is daar duidelijk over, je mag gewoon je nummer meenemen, mits je in hetzelfde netnummer gebied blijft.
Toen we waren aangesloten bij de KPN, heeft Tiscali voor ‘straf’ onze internetverbinding en andere telefoonlijn afgesloten. Als reactie kregen we van de klantenservice: “Dat is het risico als u overstapt. Het duurt zeker vijf werkdagen voordat we u weer aansluiten.” Dat wij een startende thuiszorgonderneming zijn begonnen en voor een deel van de alarmering van internet afhankelijk zijn, doet ze bij Tiscali helemaal niks. Sterker nog, de ene medewerker heeft hele andere verhalen als de andere. Eerst was het een storing, toen was het een ‘straf’ en van vijf werkdagen is de termijn van opnieuwe aansluiten inmiddels opgelopen naar 10 werkdagen!
Natuurlijk heeft het ons al veel telefoontjes ( van 30 cent per minuut) met Tiscali gekost en we schieten geen steek op. Ze documenteren hun gesprekken slecht, niemand weet precies wat ze moeten doen en van klantvriendelijkheid hebben ze nog nooit gehoord! Een supervisor hebben ze wel, maar daar mogen ze niet mee doorverbinden…… Kortom, het is daar een puinhoop. KPN, bedenk u goed voordat u dit bedrijf met zijn klantonvriendelijke medewerkers over gaat nemen……
En consumenten wees gewaarschuwd: de aanbiedingen lijken leuk, maar daarna heb je niks meer aan Tiscali!
Groet,
Rutger
Nieuw Vennep