Zelf hebben we een aansluiting bij Hetnet (3072/512), maar weet iemand op hoeveel de Fair Use Policy staat, Heb al gemaild naar Hetnet, maaar die kwamen met dit:
Ik
Goedendag,
3 jaar geleden hebben we een ADSL Abonnement afgesloten (nu 3072/512),
maar wat is hier het limiet van het up/downloaden, er is dan wel geen
Downloadlimiet, maar wel een Fair Use Policy,
Ik weet dat dit een gemiddelde is van alle gebruikers, maar hoeveel is dit.
Bedankt
Groeten,
Rende Luiting
Hetnet
Geachte heer/mevrouw Luiting,
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.
Het Net heeft geen abonnementen met een datalimiet.
Bij normaal verbruik, waarbij alleen gekeken wordt naar het aantal ontvangen Megabytes, hoeft u niet bang te zijn de limiet te overschrijden. Planet Internet gaat flexibel om met haar Fair Use Policy en wil juist dat abonnees van het internet kunnen genieten. Er is daarom bij de abonnementen geen limiet vastgesteld. Om tot een bepaling te komen wat extreem gebruik is, zal het gemiddelde verbruik van alle ADSL-gebruikers bepaald worden. In dit gemiddelde worden uiteraard ook de ‘extreme’ gebruikers meegenomen.
De Fair Use Policy is vooral bedoeld voor personen die ver boven dit gemiddelde zitten, doordat zij bijvoorbeeld bijna de hele dag downloaden, dag in dag uit. Deze gebruikers, ongeveer 1% van alle ADSL-gebruikers, laten wij weten dat zij teveel verbruiken.
Omdat het hier gaat om een gemiddelde, is niet exact te zeggen hoe hoog deze limiet ligt. Indien het gebruik van alle abonnees omhoog gaat, wordt ook deze limiet aangepast.
Planet Internet is echter wel bevoegd om te beoordelen of een gebruiker onevenredig en excessief veel netwerkverkeer veroorzaakt, waardoor anderen hinder ondervinden. Hiertoe controleert Planet Internet automatisch de hoeveelheid netwerkverkeer die over iedere afzonderlijke ADSL-aansluiting wordt gegenereerd.
Mocht Planet Internet van oordeel zijn dat er inderdaad oneigenlijk gebruik in het spel is, dan zal de gebruiker hierop worden aangesproken. Wanneer de gebruiker hier niet op reageert dan kan dit leiden tot afsluiting van de dienst.
Met vriendelijke groet,
Het Net
Ik
Goedendag,
Op hoeveel ontvangen MegaBytes staat dit limiet nu?
We zijn bezig met een schoolproject en zouden dit erg graag van iedere provider willen weten, om een goed overzicht te kunnen maken.
Bedankt,
Rende Luiting
HetNet
Geachte mevrouw Luiting,
Dit is echt niet te zeggen. De ene week is dat zoveel MB, maar de andere week kan dat veel meer zijn doordat het bijvoorbeeld veel regent bijvoorbeeld waardoor mensen langer achter het internet zitten en dus die week meer data verbruiken.
Exact is het dus niet te zeggen en een gok maken heeft weinig zin.
Met vriendelijke groet,
Het Net
Ik
Goedendag,
Misschien toch de gok maken om het te zeggen, dan hebben we tenminste een getal.
Ik zal u er niet op vast pinnen als het anders is,
Bedankt
Rende Luiting
HeNet
Geachte mevrouw Luiting,
Wij hebben u voldoende geïnformeerd over de Fair Use Policy die Het Net hanteerd. Indien u nog andere vragen heeft zullen wij u graag van dienst zijn.
Ik vond dat ze er nogal vaag over deden, heeft iemand enig idee op hoeveel GB het ongeveer zit.
P.S. Als de vaagheid er een beeje vanaf is bij HetNet, dan is het een top ADSL Aanbieder, alleen de prij ligt gemiddeld iets hoger.
Groeten en Bedankt,
Rende Luiting