draadloze verbinding

• Beersenaar

Hallo,

Wij hebben thuis een Speedtouch 570 router waarmee wij dmv usb-adapters en cards verbinding maken tussen de router en de desbetreffende pc of laptop. echter nu heb ik een nieuwe laptop (Acer Aspire 9503EWSMi) gekocht met een 802.11b/g wireless LAN. Volgens mijn gegevens zou ik dus geen adapter of kaart meer nodig hebben om een draadloze verbinding met de router te kunnen maken. Echter het wil me maar niet lukken. Mijn laptop kan tijdens het zoeken naar draadloze netwerkverbindingen, geen hardware/netwerken (dus de router) vinden.

Weet iemand hoe ik dit precies aan moet gaan pakken?

Alvast bedank.

Beersenaar

• hanss

dag, hr. Beersenaar:

Enige mogelijkheden opgesomd:

- de laptop-WLAN is niet ingeschakeld (schuifschakelaar, lampje)

- op de nieuwe laptop zijn de instellingen niet corresponderend met het bestaande thuisnetwerk, bijvoorbeeld de netwerknaam die je al in gebruik hebt met de oude laptop en de andere PC`s bijvoorbeeld BEERSENAAR-HUISWERK, de veiligheidsinstellingen: wel of niet met bijvoorbeeld WEP beveiligd (was er tot nu toe geen codering, dan moet deze funktie op de nieuwe laptop ook uitgeschakeld zijn)

Met W-XP en “thuisnetwerk inrichten” is het eenvoudigste om met een USB-stick de instellingen van een “bestaande” PC naar de nieuwe laptop over te hevelen. Dat volgens de aanwijzingen van W-XP.

Ik hoor graag het resultaat hier op het prikbord!