Telefoonbedrading in kastje

  • erik

    Hallo vraagje waar ik niet uit kom.

    heb mom een adsl abonnement afgesloten alleen wat problemen met aansluiten van de telefoonlijn.Het volgende:

    Hoofdaansluiting kpn komt binnen in de meterkast.Hiervandaan dwars door de muur naar het enige telefoonstekker kastje wat ik heb in huis(Afstand is muurdikte)

    Blauwe en rode kabel (meer niet) van de kpnkabel aangesloten in het telefoon stekkerkastje.(die met 4 gaatjes aan de voorkant voor de telefoonstekker).De telefoon werkt op deze manier gewoon prima.Nu heb ik in dat kastje op dezelfde aansluitingen van hierboven een nieuwe telefoonlijn geprikt(ook alleen de rode en blauwe draad. Dus rood met rood en blauw met blauw) die naar boven gaat richting modem/pc.

    Splitter is nog niet ertussen geplaatst.(eerst even testen) Met bovenstaande aansluitingen beschreven heb ik boven gewoon goed en snel internet.

    Maar het volgende is nu het geval.Zodra ik in het telefoonstekker kastje ook de 4 pootje van de telefoonstekker zelf weer terug plaats heb ik geen adsl signaal meer boven.telefoon werkt nog gewoon nog wel.

    Dus in het kort.Hoofdlijn kpn doorgelust met nieuwe lijn naar boven.Opdat mom wel ADSL signaal.Steek ik de 4 pootjes stekker van de telefoon in het kastje valt signaal weg.iemand enig idee hoe dit komt.

    Alvast bedankt.

    gr Erik.

  • hanss

    Ha, die erik!

    Je snijdt een bekend probleem aan: jouw verbindingen zijn juist maar het ADSL-filter zoals wij dat kleine dingetje noemen (splitter als het gaat om ISDN en ADSL te scheiden) verhindert namelijk dat het ADSL-signaal DOOR HET TELEFOONTOESTEL KORTGESLOTEN WORDT!

    Dus vóór elk telefoontoestel een filter of: alle telefoontoestellen aan dat ene ADSL-filter aansluiten.

    PS: ouderwetse draaischijf-toestellen veroorzaken dat probleem bijna niet.

    PPS: De ADSL-router wordt dus direkt aan de 2 telefoonaders aangesloten

    AUB resultaat hier meedelen!

  • pikachu

    Your article is very good, I have read a lot of articles but I am really impressed with your article. Thank you, I will look into this article. To know about me, try talking to me: mapquest driving directions

  • fhrytwq

    Why Stick Merge is the most loved online shooting game stick merge

  • Mira

    Venge IO is a role-playing game that's set in a fantasy world. In Venge IO, you choose from various character classes and battle other players in real-time.=12.0pt

  • time

    Great information, I will recommend it to my friends for them to check out. Thanks for sharing! If you have more time, please visit: trap the cat

  • Jake

    This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing blogs that understand the value of providing a quality resource for free. run 3

  • bevis0405

    I think you should find more information on the vampire survivors websites. It will be of great help to us

  • tran

    There are many free, entertaining games available on the internet today; I usually play flagle because it's great for a large number of people; it's so much fun when I guess the crossword correctly and receive the highest score; are you ready to play?

  • xeniasn

    As players interact with individuals from  diverse backgrounds, they gain insights into different cultures, perspectives, and experiences.