US Robotics modem/router installeren?

  • Johan

    Hallo,

    ik heb een nieuwe ADSL modem/router (analoog) gekocht van US Robotics.(model adsl 4-Port Router) en het lukt me niet deze goed aan de gang te krijgen.

    Ik zit via Quicknet op het internet. Het power- en adsl ledje van de router branden groen. Ik gebruik XP pro en linux.(mepis)

    heeft iemand ervaring met deze modem/router???? Ik kom nl niet goed wijs uit al die vele instellingsmogelijkheden.

    Weet iemand precies de ADSL- settings voor het Tiscali netwerk (waar Quicknet deel van uit maakt)???

    gr

    Johan

  • hanss

    De ISP genereert alle instellingen, daarover hoeft men zich geen zorgen te maken.

    De software van robotics laat van stap tot stap zien hoe de installatie in z`n werk gaat. Na programmastart wordt de verbinding met de router gezocht en de aanmeldingsprocedure met de ISP afgewikkeld.

    Belangrijk is ook, dat het “IP”-lampje groen en niet rood is: bij rood geeft de ISP geen adres, bijvoorbeeld omdat men niet aangemeld is.

    Dikwijls is het nuttig om de router uit- en even later weer in te schakelen, te resetten.

    Flakkert het ADSL-lampje, dan is de huisinstallatie van de telefoon niet in orde (ADSL-filter voor elk telefoonapparaat).

    Tenslotte kan aan de PC-kant de netwerkverbinding LAN of WLAN gedeaktiveerd zijn of, bij laptops, de desbetreffende schakelaar op “uit” staan, of, bij zelf ingezette (W)LAN-kaart in een desktop-PC deze niet geinstalleerd of geaktiveerd zijn.

    Succes!

  • pikachu

    The COVID-19 epidemic has complicated developments in many countries such as the US, India, Brazil and has spread on a large scale, with some cases of cocoa being infected in many countries, especially in Europe. Worrying disease developments have re-emerged in some parts of the world.  mapquest driving directions

  • goal

    I really like reading through a post that can make people think. Also, many thanks for permitting me to comment! quordle

  • janesbenth

    Some examples of contaminated cocoa have been found in various nations, but mainly in Europe, and the COVID-19 epidemic has hindered advances in many countries like the United States, India, and Brazil. Some formerly eradicated diseases have recently reappeared, which is cause for concern. Thank you so much Wordle unlimited

  • David

    VN Video Supervisor Creator VlogNow is a Video Players and Editors Application created by Ubiquiti Labs, LLC. For an immersive Android experience on your PC or Mac, BlueStacks app player is the best platform. 

    Vn Video Edito For Pc