US Robotics modem/router installeren?

• Johan

Hallo,

ik heb een nieuwe ADSL modem/router (analoog) gekocht van US Robotics.(model adsl 4-Port Router) en het lukt me niet deze goed aan de gang te krijgen.

Ik zit via Quicknet op het internet. Het power- en adsl ledje van de router branden groen. Ik gebruik XP pro en linux.(mepis)

heeft iemand ervaring met deze modem/router???? Ik kom nl niet goed wijs uit al die vele instellingsmogelijkheden.

Weet iemand precies de ADSL- settings voor het Tiscali netwerk (waar Quicknet deel van uit maakt)???

gr

Johan

• hanss

De ISP genereert alle instellingen, daarover hoeft men zich geen zorgen te maken.

De software van robotics laat van stap tot stap zien hoe de installatie in z`n werk gaat. Na programmastart wordt de verbinding met de router gezocht en de aanmeldingsprocedure met de ISP afgewikkeld.

Belangrijk is ook, dat het “IP”-lampje groen en niet rood is: bij rood geeft de ISP geen adres, bijvoorbeeld omdat men niet aangemeld is.

Dikwijls is het nuttig om de router uit- en even later weer in te schakelen, te resetten.

Flakkert het ADSL-lampje, dan is de huisinstallatie van de telefoon niet in orde (ADSL-filter voor elk telefoonapparaat).

Tenslotte kan aan de PC-kant de netwerkverbinding LAN of WLAN gedeaktiveerd zijn of, bij laptops, de desbetreffende schakelaar op “uit” staan, of, bij zelf ingezette (W)LAN-kaart in een desktop-PC deze niet geinstalleerd of geaktiveerd zijn.

Succes!

• Gene

Anonymous

De ISP genereert alle instellingen, daarover hoeft men zich geen zorgen te maken. De software van robotics laat van stap tot stap zien hoe de installatie in z`n werk gaat. Na programmastart wordt de verbinding met de router gezocht en de aanmeldingsprocedure met de ISP afgewikkeld. Belangrijk is ook, dat het “IP”-lampje groen en niet rood is: bij rood geeft de ISP geen adres, bijvoorbeeld omdat men niet aangemeld is. Dikwijls is het nuttig om de router uit- en even later weer in te schakelen, te resetten. Flakkert het ADSL-lampje, dan is de huisinstallatie van de telefoon niet in orde (ADSL-filter voor elk telefoonapparaat). Tenslotte kan aan de PC-kant de netwerkverbinding LAN of WLAN gedeaktiveerd zijn of, bij laptops, de desbetreffende schakelaar op “uit” staan, of, bij zelf ingezette (W)LAN-kaart in een desktop-PC deze niet geinstalleerd of geaktiveerd zijn. google baseball Succes!

Yes, You true