Opgelost;
Niemand van de KPN die wij hebben gesproken had hier ooit van gehoord.
Raar heel raar , want men heeft een nieuw modem bij de KPN de speedtouch 617.
Moest je bij het vorige modem nog zelf het beste storingsvrije kanaal installeren, bij de nieuwe hoeft dat niet volgens de gegevens. Deze zoekt automatisch naar een storingsvrije frequentie.
Nou en daar ging het nou juist mis.
De helpdesk wist van niks en de monteuur ook niet.
Maar wij hadden zelf al wel het vermoeden dat dit alleen door een stoorzender veroorzaakt kon worden
Dus na 2 maand klungelen met de KPN hebben we zelf een vakman laten komen.
Die heeft de modem handmatig op een ander kanaal gezet en klaar.
Dus die automatische frequentiekeuze van de modem werkt dus niet altijd goed.
Volgens onze informatie zijn er al meer geweest met het zelfde probleem en de KPN zoekt het in een softwarefout aldus de monteur en de helpdesk van deze.
Enigste pluspunt de KPN heeft het erkent en gaat ons de onkosten vergoeden.
Gr. BlueSky