Wannadoo adsl family en telefoon

  • Greg Wermuth

    Hi there, ik zag de adv. van Wannadoo adsl fam en Telefonie voor 27,50. Ik heb nu adsl lite van HCC net maar die wordt overgenomen door X4 all. Alleen ik begrijp niks van de snelheid. Bij lite is dat 1600/512Kbits. Bij Wannadoo hebben ze het over “tot 20 Mbit/s”. Is dat dan een achteruitgang qua snelheid t.o.v. adsl lite. Ik ben nu per maand voor internet en tel. via Kpn 32 euro kwijt en dan komen er nog de gesprekken bij, bij wannadoo 27,50 en dan ook nog onbeperkt bellen. Dus dat is wel aantrekkelijk. Kan iemnad mij dat over die snelheid uitleggen en eventueel zijn ervaringen met Wannadoo. Bedankt voor de reacties. Greg

  • Clément

    Wanadoo Familie is via het netwerk van Wanadoo zelf, maar deze is niet overal te bereiken “nog niet althans” Via de familie verbinding heb je niets meer met KPN te maken, je kan zelfs je telefoonnummer opzeggen bij KPN, want alles gaat dan via Wanadoo en dat is inderdaad 27,50 als ik het goed heb.

    Maar nogmaals deze is niet overal te bereiken, daar is men nog mee bezig.

    Kijk op wanadoo.nl of het in jou postcode gebeid te bereiken is.

    En vooralsnog hoef je wanadoo niet te bellen hierover want die weten toch nooit iets. De ene zegt dit bij de klantenservice en de andere zegt weer iets anders. De informatie is dus niet centraal afgestemt.

    Succes.

    Clément

  • Hans Spiess

    betref snelheid: die technische vermenigvuldigings-afkortingen! 20 M(ega)Bits/s = 20`000K(ilo)Bits/s = 20`000`000 Bits/s. Dus, Greg, schijnt dat nieuwe aanbod van wanadoo behoorlijk sneller. Freundliche Gruesse.

  • Marcel

    Wanadoo beloofde voor eind december al hun abbonees te zullen upgraden naar 20 mbits. Nou neem maar van mij aan dat ze dat niet gaan redden. Ik zit met mijn familie abo nog steeds op 4 tot 5 mbits en ze hebben nog een dag te gaan. Ook heb ik voor dat bedrag (27,50) telefonie bij ze afgesloten, en ook daar hebben ze nog aardig wat moeite mee. Zo wordt ik na 5 of 6 minuten er dikwijls afgegooit en moet ik dus opnieuw het numerdraaien (drukken). Ook komt het nog vaak voor dat je wel een kiestoon hebt maar dat je toch geen verbinding kan maken met een ander nummer. De boel resetten en opnieuw opstarten is dan het gevolg.

    De 2e schrijver deelde mee dat je je KPN abo kan opzeggen, maar dat is niet waar. Je kan wel je maandelijkse abo weizigen in een bel basis abo. Dus dan bespaar je toch nog wat. Ik heb me laten vertellen dat je dan ong. 10 eur per maand kwijt bed aan de KPN. Zie ook eea. op de site van Wanadoooooooooiiiiii.

    MM

  • Henk Visser

    Snel is het dat kan ik niet ontkennen maar let op: vanaf 21/2 een starttarief van 4 ct per telefoongesprek.

  • Nicolette

    Ik kan er heel kort over zijn:

    Begin niet aan Wanadoo!!!!

    Misschien ter verduidelijking ff mijn klachten, oordeel zelf:

    sinds ruim een week abonnee van Wanadoo (family´+ telefonie) aanvraag voor wireless maar die is niet leverbaar, eerst eind januari daarna blijkt eind februari en weer later zou ik de set binnen een paar dagen krijgen (nog niet ontvangen)..

    - ik heb een enorme brom op de lijn

    - mijn voicemail van Wanadoo werkt niet

    Hierover een klacht ingediend, maar ze konden het niet oplossen, sterker nog sinds de pogingen het op te lossen heb ik helemaal geen telefonie meer. De helpdesk is niet vooruit te branden, telefonisch blijf je steeds dezelfde info doorgeven en een reactie komt er niet.

    Na veel bellen en mailen eindelijk een nieuwe livebox, want hiermee zou alles opgelost zijn.

    Natuurlijk niet, dus weer naar de helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat ze nu geen tijd hebben en over 5 dagen (!) mijn klacht in behandeling gaan nemen.

    De internet helpdesk had mijn probleem alweer als opgelost beschouwd. Na weer een klacht alleen maar een melding dat mijn klacht werd doorgezet naar een andere afdeling, en weer werd de klacht als opgelost beschouwd.

    Ondertussen werd natuurlijk ook het starttarief ineens ingevoerd en wacht ik nog steeds op een telefoontoestel (was onderdeel van de aanbieding) en mijn draadloze set.

    Dit was voor mij de druppel en toen heb ik het opgezegd. De medewerker gaf toe dat er heel veel mensen zijn die geen telefonie hebben en dat er heel veel opzeggingen zijn. Dat geeft voor mij alleen maar een bevestiging dat ik het juiste besluit heb genomen om op te zeggen..

    Nu alleen het probleem , waar ga ik nu naartoe?