Hoi Nicole,
Vanaf eind januari 2004 heb ik een jaar een Wanadoo ADSL Lite abonnement gehad via het KPN netwerk.
Vanaf januari 2005 tot en met vandaag heb ik een Tiscali abonnement via het Tiscali netwerk.
Voor mij staat 1 ding vast: Nooit meer Tiscali.
Afgelopen zaterdag zat ik van 12:30 tot 19:00 zonder internet en dat al voor de 3e (!) keer binnen een periode van een week of zes.
Vervolgens gebeld met de helpdesk van Tiscali : “Ja het spijt ons , er is een storing en dat komt bijna nooit voor” . Ik weet inmiddels wel beter …………….
Een aantal maanden geleden (eind mei) heeft de ftp-server van Tiscali er ongeveer 1,5 week uitgelegen dus ik kon niet bij mijn homepage komen waar ik overigens wel voor betaal.
Een zwak excuus van de Tiscali helpdesk was dat er een upgrade van de systemen had plaatsgevonden die enigszins was uitgelopen.
Na informeren bij kennissen die op het Tiscali netwerk in de stad Groningen zitten blijkt dat zij ook regelmatig zonder verbinding zitten, ik ben niet de enige dus.
Bij Wanadoo heb ik nog NOOIT een storing gehad via het KPN netwerk.
Ik ga mooi weer terug naar Wanadoo aan het einde van mijn abonnementsperiode. Ik wou dat ik nooit naar Tiscali was overgestapt.
Ook met het door Tiscali verstrekte Sagem modem heb ik veel problemen. Het door Wannadoo verstrekte Ericsson modem werkte altijd 100%.
Ik heb overigens geen telefonie abonnement dus daar kan ik geen uitspraak over doen.
Groeten Peter