Ervaring met zyxel modem 2602 en tiscali telefonie

  • Ton Stoopman

    Ik heb momenteel een zyxel modem 650 serie en die werkt perfect met tiscali abonnement (wireles) (Heb overigens windows xp)

    Ben echter overgegaan naar tiscali met telefonie en heb daarvoor de zyxel modem 2602 serie genomen + usb adapter. G-220

    Echter als ik precies volgens de gebruiksaanwijzing van tiscali

    de modem ga aansluiten en de software van de usb adapter g-220 installeer

    dan krijg ik alleen de medeling door bijna geen of geen verbinding.

    (ik krijg de indruk dat de handleiding van tiscali niet klopt: Daar staat in dat als modem is aangesloten dat je hem dan moet activeren: Maar hoe kan je nu iets activeren als je de usb adapter niet hebt geinstalleerd en dus geen verbinding hebt?)

    Wie heeft er ervaring mee:

    Volgens tiscali duurt het wel 2 uur voordat de nieuwe modem herkent wordt.

    Met de oude modem zyxel 650 ben ik zo binnen 3 minuten weer online.

  • Maverick

    Allereerst zou ik de nieuwe firmware installeren: http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471

    Mocht het niet helpen zou ik eens proberen een ander kanaal te selecteren. Wellicht stoort een ander draadloos netwerk van de buren of andere stralingen op het huidige kanaal.

    Het duurt inderdaad ongeveer twee uur om verbinding te krijgen met een ander modem.

  • menno

    Ik zou een ethernet verbinding gebruiken i.p.v usb. Kaartje kost 9 euro en werkt als een trein

  • alex

    waar vind ik de inlog code voor een zyxel 2602

    bij voorbaat dank

  • pikachu

    It's great to be here with everyone, I have a lot of knowledge from what you share, to say thanks, the information and knowledge here helps me a lot. mapquest driving directions

  • clamb

    I learned a lot from your blog, and you can learn more about older video games to have more engaging experiences. I look forward to playing with you in the past! retro games

  • Anne

    I hope you have solved this problem, my ex-modem had the same problems, it's really annoying, I play games to relieve myself in such annoying situations, sports games like basketballlegends allow me to relax and get away from my troubles for a little bit.