Lifebox + draadloze router?

  • Frank

    Hallo,

    binnenkort heb ik ook wanadoo (geen reacties over hoe slecht wanadoo al dan wel niet is aub). Nu heb ik nog een draadloze router liggen (Sweex) waar ik ook met de kabel een aantal computers kan aansluiten.

    Is het ook mogelijk om ipv die draadloze set van wanadoo aan te schaffen, de router aan te sluiten op de lifebox zodat ik alsnog draadloos kan surfen?

    Alvast bedankt,

    Frank

  • Henk Visser

    Ja wat je wil kan, ik heb het zelf ook. Ik had de draadloze set van wanadoo aangeschaft maar PC liep daarop vast en het bereik was slecht.

  • Frank

    Super… ga binnenkort even proberen. Heb de lifebox inmiddels al ontvangen, maar kan waarschijnlijk pas dit weekend aansluiten (ga verhuizen).

    Zou je mij (globaal) kunnen vertellen waar ik precies op moet letten als ik de router op de lifebox wil aansluiten? Want ik denk (en kan het fout hebben) dat het wel wat moeilijker gaat dan aansluiten op een kabelmodem.

    Frank

  • Henk Visser

    Ik heb eerst de livebox met een gewone kabel geinstalleerd, toen de router er aan en de pci kaart in de pc geinstalleerd en het werkte. Ik heb in eerste instantie nog geen beveiligingen aangebracht dit heb ik pas later gedaan toe alles een aantal weken goed werkte.

  • Frank

    Ok, ik zal (zondra ik weer telefoon heb, er is iets mis met de verbinding) alles aansluiten en installeren.

    Zodra ik vastloop zal ik hier een nieuw bericht plaatsen.

    Frank