xs4all adsl traag?

  • René

    Wie heeft er ook sinds gister een uiterst trage ADSL verbinding bij

    Xs4all? Ze zijn pas klaar met de aangekondigde dubbele snelheid, maar

    sinds gister loopt hij drastisch terug naar een download van amper 40

    kB/sec (zo'n 235 kbps). Af en toe haalt hij een paar seconden de nieuwe

    snelheid van zo'n 315 kb/S , maar dat duurt dus maar kort en dan

    springt hij terug naar amper 40 kB/s.

    Ik zit in de regio Lopik. Zowel knp als xs4all hebben nog geen storing

    kunnen ontdekken.

  • Rene

    Ik heb al 2 dagen contact gehad met jullie over een momenteel erg trage adsl verbinding, sinds de instelling van de nieuwe dubbele snelheid tot 3000 kbps.

    Voorheen was het 1600 kbps en dat ging altijd goed. Nu blijft hij echter amper op de 350 kbps hangen of ik kom er helemaal niet op. Af en toe schiet het naar de 2800 kbps maar dat duurt maar enkele seconden.

    Zowel KPN en XS4all zagen geen storing en ik moest het maar bijhouden en doorgeven of het zo blijft.

    Nu heb ik echter zelf de oorzaak ontdekt denk ik: Mcaffee!

    Normaal had ik dus altijd zo'n 1600 kbps. Dat ging altijd goed. Nu is er dus die snelheidsverhoding tot 3000 kbps. Nu blijft tie vaak op zo'n 310 kbps hangen of ik kom er helemaal niet op.

    Doe ik nu echter b.v. Mcafee Viruscan uit via de taakbalk: 1400 kbps (ongeveer de oude snelheid dus). Doe ik dan ook nog Mcafee Firewall uit: 2800 kbps (vrijwel de nieuwe dubbele snelheid dus. Kan 't zijn dat Mcafee de adsl snelheid drastisch naar beneden laat vallen?

    Doe ik Mcafee weer geheel aan dan dropt alles weer naar de 350 kbps of valt helemaal weg. Heb ook nog de onlangs online gezette nieuwe versies van firewall/virusscanner geinstalleerd, maar dat haalt niets uit.

    Het ligt waarschijnlijk echt aan Mcafee, maar hoe dat mogelijk is en wat ik er aan doen kan weet ik niet?

  • BlueSky

    Antivirus kan de binnenkomende data vertragen vanwege het scannen.

    De snelheid wordt dan bepaald door de computer.

    Oplossing snellere computer of ander antivirusprogramma of auto protect tijdelijk uitschakelen.

  • soepie

    Troost je! Ik woon in de regio ALmelo en hier zit de KPN/XS4all ook al te klooien met de ADSL erbindingen. Tot voor de update op 19/12 was er niks aan de hand en kon ik gewoon lekker met 1,5 a 2 mb/s op het net rond surfen. De upgrade naar 6 Mb/s is niet goed verlopen. Het welles - Nieutus spelletje tussen KPN en XS4all begonnen in ik als klant ben er het slachtoffer van. Van 6 ben ik via 3 nu teruggezet naar een 1 Mb verbinding en nog loopt alles achteruit. Kan sneller werken met mijn oude 56k6 modem uit 1998 dan met deze zooi!

  • soepie

    Van iemand bij de Technische dienst KPN kreeg ik vanmorgen te horen dat ik beter over kon schakelen naar @Home.