tiscali- verbinding

  • marine

    Hallo,

    ik heb even een vraagje. Wij hebben sinds een maand tiscalia adl met telefonie. Nu hebben wij eigenlijk iedere dag nog last gehad van een slechte verbinding. De lampjes van het modem vliegen uit en vervolgens gaan ze weer aan. Dit gebeurt iedere dag wel zo'n 10keer. Dit betekent dat wij dus zeer slecht bereikbaar. Vaak bellen mensen ons, maar is er geen verbinding en gaat de telefoon niet over. Nu vraag ik mij af, zijn er meer mensen met dit probleem. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Tiscali zegt dat het aan onze bedrading ligt. We hebben nu alles in orde gemaakt, maar het is nog steeds hetzelfde. Onze computer staat op zolder, de draden komen beneden in de meterkast binnen. De splitter staat naast de modem, bij de computer. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Of misschien zijn er wel mensen met hetzelfde probleem. gr marine

  • BW

    ik heb zelf tiscalie maar de splitter zit beneden in de meterkast (dit is beter) heb twee ongebruikte lijnen van de telefoonaansluiting naar boven gebruikt voor adsl signaal en dat werkt perfect, wel heb ik eens last gehad van een slechte lijn, maar dat lag aan de verbinding van huis naar de wijkcentrale, en dat is gewoon door KPN verholpen. Laat de signaalsterkte eens testen door de helpdesk van Tiscali, hebben ze bij mij ook gedaan, kreeg daarop een nieuw modem toegestuurd, en die heb ik tot twee keer teruggestuurd voor ze doorhadden dat het aan de lijn lag….verder geen problemen. Ben wel benieuwd naar bellen over internet zit er zelf ook aan te denken, de komende maanden wacht ik nog een goede consumententest af voor ik overstap, ik vertrouw het nog niet helemaal…..

    Succes BW